
OFİS VE MAĞAZALARI GÜZEL KOKULAR İLE ÇEKİCİ YAPMA
Koku alma duyusu, insanların hayatlarındaki en önemli özelliklerden bir tanesidir. Koku duyusu; insanların hafızalarını, yaratıcılıklarını ve duygularını bile etkileyecek kadar kuvvetli bir altyapıya sahiptir. Koku duyusu vücutta 24 saat boyunca açık kaldığı için, bilimsel araştırmalara da konu olmuştur. Bilimsel araştırmaların gerçekleştirdiği analizler ve değerlendirmeler sonucunda, iş ve ticaret dünyasında kokunun önemi ortaya çıkartılmıştır. Gerekli çalışmalar, artık satış politikalarının veya çalışma ortamlarındaki mekanın koku üzerinden kontrol edilmesine ve koku duyusuna hitap edecek şekilde ayarlanmasına yönelmiştir. Bu sayede ortamın beyindeki merkezlere iyi veya kötü olduğu, %75 oranında koku duyusu sayesinde iletilmektedir.
Ofisleri Güzel Kokularla Daha Verimli Hale Getirmek
Ofisler, kalabalık ve stresli ortamlardır. Çünkü yoğun iş temposu ve uzun mesai sistemi, insanların normalden çok daha gergin bir şekilde zaman geçirmelerine sebep olmaktadır. Bilimsel çalışmalar, ofislerdeki bu ortamları yok etmek ve en azından daha verimli bir hale getirmek adına koku duyusundan faydalanmaktadır. Koku duyusu sayesinde; merkezi sinir sistemine uğramadan direk beyne giden kokular, etkili bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Gerçekleştirilen koku uygulamaları, genel olarak Scento gibi piyasada güvenilir ve etkileyici makinelerle sağlanır. Ofise verilen düzenli koku molekülleri; ofisin daha çalışılabilir ve enerjik bir ortama dönüşmesini sağlamaktadır. Bunun yanında çalışanların psikolojik durumları çok daha canlı bir hal alacağı için, yine ofisteki verimin artması beklendik bir durum olacaktır.
Mağazalarda Koku Tercihi
Koku duyusunun insanların satın alma işlemini bile ele geçirdiğinin bilinmesiyle, mağazalar koku duyusu üzerinden satış politikalarını geliştirebilecekleri bir yol izlemeye başladılar. Kokuların müşterileri çekmesiyle beraber, artık mağazalar da insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde koku makinelerinden faydalandılar. Koku duyusuyla ilgili en güzel örneklerden bir tanesi, Nike firması üzerinden yapılan araştırmadır. Aynı ayakkabıyı kokulu ve kokusuz ortama bırakarak müşteri tepkilerini ölçen Nike firması; satışların kokulu ortamda hem de ayakkabı fiyatının daha yüksek olmasına rağmen daha çok olduğunu analiz etmiştir. Bu da demek oluyor ki, kokular bazen insanların davranışlarını gözlerinin önünü kapatacak derecede etkilemektedir.
Bu yazımız da ilginizi çekebilir: EVDE MUTLU OLMANIZI SAĞLAYACAK KOKULAR